Odbiornik telewizyjny podobnie jak komputer stał się jednym z podstawowych elementów wyposażenia przytłaczającej większości gospodarstw domowych, z czego telewizor, według danych Głównego Urzędu Statystycznego na rok 2016 posiadało 96,8% gospodarstw domowych. Aktualnie za sprawą wzrostu popularności urządzeń mobilnych, a pośrednio również mobilnej telewizji internetowej, bardzo prawdopodobnym jest to, iż liczba fizycznych odbiorników w klasycznym ich rozumieniu będzie spadać, gdyż telewizja została zintegrowana z Internetem, generując w ten sposób medium hybrydowe, co widoczne jest na obydwu wymienionych płaszczyznach.
Najlepszym uosobieniem tego procesu są serwisu streamingowe, które często po dokonaniu rejestracji konta, umożliwiają bezpłatny odbiór kilku podstawowych kanałów, oprócz tego dostępne pakiety po wykupieniu subskrypcji. Rozwiązanie oparte o subskrybowanie abonamentu jest zapewne bardzo elastycznym sposobem wykupywania dostępu do usług, bez jakichkolwiek umów lojalnościowych. Tego typu oferty, docenią w pierwszej kolejności świadomi użytkownicy, dla których liczy się spersonalizowana oferta, pozostawiają na drugim planie przywiązanie do marki.
Z drugiej strony w Polsce wzrasta popularność usług konwergentnych, co oznacza usługi łączone w poszczególne pakiety usług, z reguły modelowy przykład koncentruje się na szerokopasmowym Internecie, dostępie do telewizji cyfrowej, telefonu ViOP z numerem stacjonarnym tudzież usługami telefonii komórkowej itp.
Oferty łączone występują najczęściej u dostawców światłowodu, jak i u operatorów telewizji kablowych, zwanych potocznie „kablówkami”. W ostatnim czasie sporo mówi się o tym, w jaki sposób działają światłowody, ponieważ wyrastają na najbardziej popularną sposobność dostępu do sieci Internet. Początkiem telewizji kablowej w Polsce były lata 70 ubiegłego stulecia, lecz komercyjną popularność uzyskała dopiero ponad 20 lat później. Co jest podstawą jej działania?
Kluczowym pojęciem jest w tym punkcie HFC – hybryda opierająca się na kablu Koncentrycznym, jak i medium światłowodowym. Co prawda – droga, jaką musi pokonać sygnał jest odległa: początkowo sygnał przekazywany z tzw. głównej stacji czołowej, dociera do stacji regionalnych, skąd za pomocą koncentratora dociera do sieci magistralnej oraz dystrybucyjnej, a w dalszej kolejności zostaje przekazany do sieci budynkowej. Niezbędne jest połączenie gniazda abonenckiego z siecią budynkową, a następnie odbiorników z gniazdkiem abonenckim.
Hurtownia PROSPER oferuje w sprzedaży online wysokiej jakości gniazda RTV marki KOS, zapewniające wysokiej jakości odbiór sygnału, co poprawi komfort korzystania z usług, dostarczając większej radości z rozrywki – zamów bez wychodzenia z domu!