Nikt nie powinien mieć wątpliwości, iż ochrona danych osobowych staje się coraz ważniejsza – o ile kiedyś było to sprawą oczywistą i nie dochodziło do przetwarzania danych osobowych na tak ogromną skalę, jak robi się to obecnie. Co więcej – dane osobowe coraz częściej stają się rzeczywistym celem ataków hakerskich w celu ich wyłudzenia i ostatecznego pozyskania.
Zdarza się, że cyberprzestępcy starają odsprzedać dane klientów w nielegalny sposób i zarobić na tym całkiem sporo.
Wraz z rozwojem i popularyzacją sieci Internet, a co za tym idzie – robienia zakupów on-line, korzystania z produktów finansowych oraz innych usług, gdzie wymagane jest pozostawienie, choćby niewielkiej porcji danych powoduje, iż tym bardziej zwiększamy poziom „rozsiewania” danych. Każdy kto próbował wypełnić choćby prosty formularz internetowy w jakiejkolwiek porównywarce – wie, iż w 99% przypadków, wiąże się to z akceptacją wewnętrznego regulaminu, a często także niezbędne wyrażenie partnerskich zgód marketingowych na przetwarzanie danych osobowych celem dostosowania oferty lub ulepszania produktów oferowanych przez poszczególne podmioty.
Realnie z perspektywy klienta wygląda to tak, iż w praktyce dostaje on mnóstwo wiadomości E-mail z ofertami, którymi w danym momencie nie jest zainteresowany. Nie brakuje też sytuacji, gdzie telemarketerzy dzwonią na pozyskane numery telefonów i informują, że wybrany numer uczestniczył w losowaniu nagrody, po którą wystarczy się zgłosić – jak łatwo się domyślić to tylko przykra praktyka marketingowa mająca na celu zachęcenie określonej liczby osób do udziału w pokazach reklamowych – mających na celu podniesienie sprzedaży „sztandarowej” gamy produktów, po zakupie których otrzymamy deklarowany wcześniej upominek.
Co jakiś czas jak bumerang wraca temat przetwarzania danych i posługiwania się nimi przez portale społecznościowe dostępne na całym świecie. Niektórzy użytkownicy twierdzą, iż użytkownicy portalu nie mają świadomości takowego przetwarzania.
Zasadniczo można polemizować z tym faktem, ponieważ jeśli chodzi o dane osobowe, de facto to sam użytkownik decyduje jakie informacje udostępnia, natomiast jeśli chodzi o zbieranie danych o preferencjach zakupowych czy sposobie korzystania z komputera jest to praktyka stosowana przez niemal wszystkie platformy handlowe – pozwala to wyświetlać np. reklamy ostatnio przeglądanych ofert na wielu różnych portalach.
W sytuacji, gdy praktyka ta bardzo cię denerwuje możesz temu przeciwdziałać, korzystając z trybu prywatnego w swojej przeglądarce internetowej. Korzystasz z Internetu w technologii ADSL/VDSL i chciałbyś ustabilizować parametry łącza? Warto spróbować wymienić gniazdo telefoniczne na nowe. W naszej ofercie znajdziesz szeroki wybór gniazd telefonicznych marki KOS – sprawdź już teraz!