O tym, że energia elektryczna jest niezbędna do swobodnego funkcjonowania raczej nikt nie ma wątpliwości – jednak dla niektórych sporo nieścisłości wiąże się przede wszystkim z naliczaniem opłat w systemie prognoz zużycia energii elektrycznej, twierdząc, iż opłaty naliczane w ten sposób zawyżają faktyczne zużycie prądu, co przekłada się na diametralny wzrost opłat wydatkowanych za energię w skali miesiąca. Teoretycznie potrzeby klientów zostały chociaż częściowo wysłuchane, a odpowiedzią na potrzeby klientów miały być tzw. inteligentne liczniki.
Jak pokazuje praktyka to rozwiązanie w chwili obecnej jest dostępne dla stosunkowo niewielkiej liczby odbiorców – dlatego, iż stanowi ono de facto duże przedsięwzięcie logistyczne, a także konieczność wymiany liczników na te współpracujące z siecią WI-FI lub GSM, by możliwe było systematyczne raportowanie stanu licznika, co pozwala rozliczać zużycie energii w oparciu o realnie wskazania licznika. Jeśli takie rozwiązanie nie jest dostępne w twoim miejscu zamieszkania – być może możesz wystąpić o licznik działający w systemie przedpłaconym. W tym wpisie PROSPERSKLEP pokaże ci, jak wyglądają zasady instalowania tego typu liczników u poszczególnych dostawców energii działających w Polsce.
Nie da się ukryć, iż z dekady na dekadę rośnie świadomość konsumencka dotycząca tego, iż także na energii elektrycznej można wiele zaoszczędzić – wystarczy wybrać najkorzystniejszą ofertę dla siebie – co zatem proponują dostawcy biorąc pod uwagę system przedpłacony?
Niektórzy twierdzą, że najprostszym a zarazem najbardziej efektywny sposób na zaoszczędzenie energii elektrycznej jest zmiana sposobu jej taryfikowania. Biorąc pod uwagę dużą popularność telefonów komórkowych funkcjonujących w systemie „na kartę”, których trendy trochę zahamowała ustawa antyterrorystyczna – liczniki funkcjonujące w podobnym systemie, mogłyby znaleźć szerokie grono usatysfakcjonowanych odbiorców. Z prośbą o zamontowanie tego typu licznika powinieneś zwrócić się do swojego dostawcy energii.
Niemal każdy z operatorów stosuje własne wytyczne odnośnie liczników przedpłaconych, niemniej jednak przyznać trzeba, iż zazwyczaj dostawcy energii traktują ten sposób taryfikowania niezbyt przychylnie i jest ewidentnie sposobem rozliczania opłat drugiej kategorii wokół którego narosło wiele mitów tj. że to model rozliczeniowy ubogich lub dłużników – choć stosuje się go także w tych przypadkach – dodać trzeba, że decyduje się na niego coraz więcej osób dobrze usytuowanych finansowo, gdyż jak podkreślają w ostatecznym rozrachunku płacą za energię elektryczną wymiernie mniej niż przed zainstalowaniem licznika przedpłaconego.
Energa uelastyczniła płatności za montaż licznika pozwalając na opłatę jednorazową lub miesięczną przez okres kolejnych 48 mies. W Tauronie prawo do tego typu liczników ma tzw. grupa odbiorców wrażliwych tzn. osób zalegających firmie z płatnościami bądź też klientów nieposiadających tytułu prawnego do lokalu. PGE z kolei pozwala zainstalować „prąd na kartę”, pokrywając koszty instalacji licznika.
Jeżeli wolisz licznik standardowy i chcesz dokonać jego wymiany – sprawdź już teraz ofertę P.P.H.U. „PROSPER” już teraz!