Co jakiś czas w łonie rynku telekomunikacyjnego wraca temat użyteczności telefonii stacjonarnej przy obecnych trendach propagowania mobilności, a co za tym idzie rosnącej niezależności, która daje niespotykaną, jak dotąd swobodę.
Czy mobilność ma wpływ na zachowania ludzkie?
Otóż, jak najbardziej tak! Ludzie na ogół nie lubią być już ograniczani do miejsca w którym są zobligowani czekać na ważny telefon w konkretnym miejscu, stawiając ma niezależność. Z drugiej strony telefonia stacjonarna posiada wciąż co najmniej podwójny oręż względem mobilnych operatorów.
Choć na pewno ma to dość dziwny wydźwięk , jest to poparte faktami – za najważniejszy argument należy uznać aspekt jakości połączeń. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż mimo dużych wysiłków logistycznych pochłaniających spore koszty inwestycyjne, wciąż mamy do czynienia z tzw. „białymi plamami” zasięgu telefonii mobilnej. Dzieje się to mimo sukcesywnego powiększania zasięgu sieci, jak i współpracy międzyoperatorskiej, a także uruchamiania możliwości wykonywania połączeń przez WiFi.
Istnieje wiele koncepcji dotyczących tego, w jaki sposób zmarginalizować uciążliwość „białych plam” – jednym z pomysłów jest realizowana obecnie przez jednego z operatorów koncepcja roamingu krajowego, która pozwala na korzystanie z infrastruktury wszystkich działających operatorów na rynku, zgodnie z preferencjami użytkownika.
Na pierwszy rzut oka rozwiązanie to wydaje się być wolne od mankamentów, jednak aby korzystać z niego w najbardziej optymalny sposób warto zaznajomić się z ręczną konfiguracją usługi roamingu krajowego. Z całą pewnością w przypadku klientów sektora indywidualnego rozwiązanie to powinno w zupełności wystarczyć. Inaczej jest w sektorze biznesowym, jak pokazują statystyki w przedsiębiorstwach liczących powyżej 50 pracowników, numer stacjonarny jest nadal podstawowym narzędziem utrzymania relacji z klientem.
Dzieje się tak nie ze względu na konkurencyjność oferty stacjonarnej, która jest nieporównywalnie droższa od rozwiązań oferowanych przez telefonię mobilną – lecz ze względu na istotę zaufania. Klient, który ma do dyspozycji numer stacjonarny usługodawcy automatycznie dodaje mu profity uznaniowe, podkreślające jego rynkową wiarygodność.
Nie zmienia to jednak faktu, iż telefonia stacjonarna w pierwotnym kształcie zostaje wyparta przez mobilność i balansuje na granicy relatywnej opłacalności. Stawia to pytanie na temat rentowności utrzymywania klasycznej infrastruktury sieciowej. Przyglądając się polityce sprzedażowej usług stacjonarnych w Polsce widać silną zmianę trendu w wymiarze sprzedaży. Aby zrelatywizować koszty utrzymania sieci sami operatorzy usług stacjonarnych zachęcają swoich użytkowników, aby ci dokonali migracji usług do technologii VolP. To nowoczesny odpowiednik telefonu „z kabelkiem” – to nic innego jak telefon internetowy, który działa przy wykorzystaniu twojego dotychczasowego numeru, a wszystkie połączenia realizowane są poprzez bramkę internetową.
Od teraz nieważne gdzie jesteś, jesteś w stanie w dowolnym miejscu przy użyciu smartfona sprawdzić kto dzwoni na numer stacjonarny, a także przeprowadzić rozmowę. Co ciekawe, niezależnie od tego gdzie się znajdujesz, możesz korzystać z dowolnej strefy numeracyjnej jaka będzie odpowiadała twoim klientom.
W ofercie PROSPERSKLEP oferujemy wysokiej jakości gniazda telefoniczne RJ11 pozwalające utrzymać stabilne połączenie internetowe realizowane po łączu stacjonarnym, stanowiąc dla ciebie świetną okazję do rozpoczęcia korzystania z telefonii internetowej bez abonamentu w oparciu o bardzo korzystne stawki krajowe. Wykonaj już dziś swój pierwszy krok w stronę ewolucji telekomunikacyjnej i ciesz się niezawodnym łączem dzięki gniazdu telefonicznemu Touchme. Odkryjesz nową jakość połączeń – wejdź już dziś na PROSPERSKLEP.PL!