prospersklep.pl
5 miesięcy ago
126 Views

Protokół szkody przy kurierze – jak wypełnić?

Napisany przez
Listwa zasilająca turystyczna przenośna

Sytuacja epidemiologiczna, co najmniej w części zmieniła życie wielu osób, wpływ na ten stan rzeczy kryje się oczywiście w nałożonych restrykcjach społecznych, ale również w zmieniających się przyzwyczajeniach społeczno-konsumenckich, co znalazło odzwierciedlenie w e-handlu oraz ogólnie postrzeganym e-commerce. Rzecz jasna wszelkie zmiany, podyktowane są nagłym wzrostem zamówień online. Największymi wygranymi obowiązkowej kwarantanny są sklepy spożywcze oferujące zakupy spożywcze z dowozem na terenie całej Polski. Podobnie apteki, jak i drogerie.

Osoby, które miały możliwość bezpiecznego pozostawania w domach, najczęściej robiły zakupy przez Internet, chcąc ograniczyć ryzyko kontaktu z osobami potencjalnie zakażonymi, co dało pierwszy duży impuls do wielkiej dynamiki e-sprzedaży, (a przynajmniej niektórych jego sektorów). Najlepszym tego dowodem były wielotysięczne zamówienia dobowe, bardzo odległe czasy dostaw, sięgające nawet 3 tygodni oraz permanentne braki towarów w asortymencie drogeryjnym w odniesieniu do artykułów pierwszej potrzeby. W sklepach stacjonarnych niedobory towarów nie objawiały się tak dotkliwie, co tylko potwierdza, iż znaczna większość społeczna przeniosła najzwyklejszą codzienność do sieci, (na tyle na ile, to możliwe).

Zakupy internetowe wykonywane na potęgę w sieci, błyskawicznie przerodziły się w spore wyzwanie dla firm kurierskich, które fizycznie dostarczają klientom zamówione wcześniej paczki. Wraz z dynamicznym wzrostem liczby obsługiwanych przesyłek dziennych, mimowolnie wzrosło też ryzyko uszkodzenia zawartości w różnym stopniu. Jeśli jest ono na tyle głębokie, iż naruszone jest nie tylko opakowanie, ale także sam produkt, najczęściej zastanawiamy się, co wówczas zrobić?

Najprostszą i zarazem najbardziej efektywnym sposobem jest złożenie reklamacji do firmy spedycyjnej, która realizowała twoje zlecenie. Najlepiej zrobić to w obecności samego kuriera w postaci tzw. protokołu szkody. Warto przy tym nadmienić, iż podstawą do zgłoszenia protokołu szkody jest nie tylko uszkodzenie zawartości przesyłki, ale również naruszenia w obrębie kartonu zewnętrznego tj. np. rozerwanie, zgniecenie, zbyt luźno poruszające się elementy, czy np. odgłos potłuczonego szkła, jak i inne niepokojące symptomy.

Jeśli istnieją jakiekolwiek przypuszczenia, że odbierany towar może być uszkodzony, bezwzględnie dokonaj otwarcia paczki w obecności kuriera, co da ci podstawę do sporządzenia protokołu szkody, w którym opisywane są uszkodzenia, jak również m.in. sposób wypełnienia próżni w paczce. Stosowny formularz znajdziesz na stronie internetowej, przewoźnika, który realizuje dla ciebie zlecenie, a ponadto powinien dysponować nim też kurier. Do formularza nie zaszkodzi dodać też zdjęć z opisanymi uszkodzeniami.

W PROSPERSKLEP przywiązujemy ogromną wagę do sumiennego pakowania i kompletowania zamówień, aby nie narażać cię na przykre sytuacje związane z przewoźnikiem, bo dobro naszych klientów jest naszym priorytetem. Sprawdź, jak bardzo uniwersalny jest nasz asortyment. Szczególnie polecamy zakup wydajnych naświetlaczy ORNO, z latarką LED i gnizdem USB.

Kategorie Artykułu:
Oświetlenie
prospersklep.pl

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.