Początek Nowego Roku Szkolnego to za każdym razem spore wyzwanie dla uczniów, nauczycieli czy kadr zarządzających. Choć wszyscy wymienieni patrzą na to nieco z innej strony (poprzez pryzmat swoich obowiązków w danej strukturze). Nie ulega jednak wątpliwości, że każda z tych struktur jest współzależna od siebie. Ciężko bowiem móc wyobrazić sobie funkcjonowanie jakiejkolwiek szkoły bądź placówki oświatowej bez uczniów, nauczycieli tudzież pozostałych pracowników.
Edukacja na ogół kojarzy się z szeroko pojętym procesem dydaktycznym – skoncentrowanym wokół dwóch płaszczyzn tj.: przekazywania wiedzy oraz kształtowania umiejętności. Analizując treści programowe zawarte w programach nauczania, można mieć sporo wątpliwości – co do ich słuszności – co więcej opinie na ten temat są de facto bardzo podzielone.
Treści edukacyjne są z całą pewnością jednym z najsilniejszych atrybutów kształtujących ludzką świadomość społeczną, wrażliwość czy też przygotowanie do koegzystencji w określonej grupie społecznej. W tej perspektywie nader często zdarza się zapominać, iż z punktu widzenia budowy społecznej świadomości czynnikiem o dużej wadze jest prewencja, postrzegana w ujęciu praktycznym. Zatem w takim rozumieniu istotna jest nie tylko wiedza, ale i umiejętność jej wykorzystania w praktyce – w sytuacji tego wymagającej.
Zależności teoretyczno-praktyczne najwyraźniej uwidaczniają się w konieczności podjęcia działań antykryzysowych tj. m.in. przeprowadzenie czynności związanych z RKO, ewakuacja pożarowa lub alarm bombowy etc.
Dlaczego to aż takie ważne?
Otóż jak wiadomo z ludzkiej autopsji – w wielu sytuacjach mogących przydarzyć się człowiekowi pośpiech i panika to najgorsi doradcy. Ogarniający popłoch, może w istotnym stopniu ograniczyć racjonalność podejmowanych działań – co z kolei potęguje postępowanie irracjonalne.
Zestawiając razem wspomniane wyżej czynniki – prawdopodobnym wydaje się być fakt, nie zastosowania się do wytycznych nakreślonych w wykładach teoretycznych z zakresu udzielania Pierwszej Pomocy tudzież ogólnej instrukcji postępowania w czasie pożaru. Uwzględniając powyższe warto obok procesu dydaktycznego, zadbać o praktyczna weryfikację umiejętności np. w czasie lekcji Edukacji Dla Bezpieczeństwa (dawne Przysposobienie Obronne). Nie wystarczy bowiem weryfikować wiedzy teoretycznej, lecz przede wszystkim sprawdzać potencjał stricte praktyczny, gdyż realne działanie jest kluczowe w sytuacji zagrożenia.
PROSPERSKLEP posiadamy elementy systemu przeciwpożarowego tj.: oświetlenia awaryjnego, tabliczki ostrzegawcze, przycisk alarmowy z młoteczkiem lub przycisk grzybkowy etc.
Po więcej szczegółów zajrzyj do P.P.H.U. „PROSPER” Sosnowiec – znajdziesz u nas to czego właśnie potrzebujesz!